Geachte KMO zaakvoerder, u wilt scoren als Sales Manager?

De sterkte van een salesmanager is het coachen en uitzetten van nieuwe strategieën met een winnend salesteam om de vooropgestelde doelstellingen te verpulveren. Echter in de praktijk is het niet altijd eenvoudig dit te doen…

Inzicht - SalesNote

U bent afhankelijk van de input van uw verkopers

Om succesvol te kunnen coachen, moet je eerst weten waar de uitdagingen liggen.

Wanneer uw verkoper terugkomt van een afspraak en u vraagt hoe het geweest is, hoort u “goed, ik mag hem een mailtje sturen” of “goed, ik mag hem een voorstel doen”. Zeer algemeen dus.

U weet niet wat de volgende stappen zijn, wat hij gezegd heeft of hoe u nu uw verkoper kan aansturen.

Inzicht - SalesNote

U beschikt enkel over kwantitatieve data

Uw verkopers worden beoordeeld op basis van aantal afspraken, aantal calls, aantal deals, …

“Ik zie dat je deze week een afspraak minder had, hoe komt dat?” “Hij heeft afgezegd en wou het verplaatsen naar volgende week.” “Hoeveel deals ga je kunnen sluiten deze week?”

Uw verkopers motiveren is een uitdaging

De meest voorkomende excuses van een verkoper als het even wat minder gaat

“Ik heb meer leads nodig.”

“Het was niet duidelijk voor de klant.”

“Ons product is te duur.”

Om bovenstaande aan te kaarten, hebben we twee workshops ontworpen.

Tijdens deze workshop gaan we een use case (die u voorziet) gaan uitwerken met u. We tonen hierbij hoe het anders kan.

Workshop 1

De fundamenten van de nieuwe manier van verkopen met een combinatie van de meest succesvolle klassieke methodes.

Workshop 2

Na analyse van uw huidige situatie, gaan we dieper in op de 2 grootste uitdagingen van uw business. Dit is een op maat workshop.